zamówienie na:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Boniewo

zamawiający: Gmina Boniewo
tryb zamówienia: przetarg nieograniczony II
nr sprawy: ZPiPF-6/2013
wartość: poniżej kwot progowych
termin składania ofert: 27 czerwca 2013  09:00
wynik postępowania: za ofertę najkorzystniejszą uznano : Zakład Gospodarki Komunalnej i Mechanizacji Rolnictwa Sp. z o.o. Baruchowo54, 87-821 Baruchowo 




Boniewo: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Boniewo
Numer ogłoszenia: 235744 - 2013; data zamieszczenia: 19.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi



Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Boniewo , ul. Szkolna 28, 87-851 Boniewo, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 2840124, faks 54 284 0671. Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.boniewo.plAdres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: Nie dotyczy I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Boniewo.
 II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

 1.Odbieranie i zagospodarowanie wszystkich odpadów komunalnych z terenu Gminy Boniewo

2. Ogólna charakterystyka Gminy Boniewo w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych Teren gminy charakteryzuje się głównie rozproszoną zabudową Szacunkowo około 85% osób aktualnie deklaruje segregowanie odpadów, a 15 % oddawanie odpadów zmieszanych-niesegregowanych. Na terenie Gminy Boniewo na podstawie aktualnie złożonych deklaracji znajduje się około 820 gospodarstw domowych Powierzchnia gminy - 77,77 km2 W Gminie Boniewo w minionych latach zebrano następujące ilości odpadów komunalnych -dane na podstawie złożonych sprawozdań . Rok 2011 - 20.03.01 - 175,6 Mg Rok 2012 - 20.03.01 - 182,4 Mg Podane ilości odpadów oddawało około 502 gospodarstw domowych. Pozostali nie mieli podpisanych umów na odbiór odpadów. Wskazane ilości odpadów w latach poprzednich obejmowały także odbierany od właścicieli nieruchomości popiół i żużel, który w obecnym systemie jest wyłączony z przedmiotu zamówienia. Powyższe dane zostały przygotowane z należytą starannością, jednak są to często wartości przybliżone. Fakt powyższy należy wziąć pod uwagę przy kalkulowaniu ceny .

3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia a) Wykonawca zobowiązany jest do zebrania i zagospodarowania wszystkich odpadów przygotowanych do odebrania również usytuowanych obok pojemnika, worka w formie tzw. dostawki. b) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca dwa razy do roku zrealizuje z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy odbiór następujących odpadów: sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, styropianu budowlanego i opakowaniowego oraz innych odpadów komunalnych nie odbieranych w pojemnikach. Termin i miejsce zbiórki zostaną podane przez Zamawiającego z miesięcznym wyprzedzeniem. c) Wykonawca przed złożeniem oferty, ma możliwość zapoznania się z terenem, na którym działalność będzie prowadzona. d) Wykonawca będzie odbierał odpady ustawione przez właścicieli nieruchomości w sposób umożliwiający swobodny dostęp wykonawcy do pojemnika, worka z odpadami. e) Wykonawca odbierze odpady selektywne z nieruchomości jeżeli minimum 95% odpadów będzie zebrana w sposób selektywny, tzn. 5% odpadów może być innych niż segregowane. f) Wykonawca na wniosek i koszt właściciela nieruchomości ma obowiązek umożliwić sprzedaż po cenie rynkowej, sprzedaż na raty lub wydzierżawienie pojemnika na odpady. Do zbierania odpadów innych niż zmieszane mogą być stosowane również worki, które na wniosek właściciela nieruchomości może odpłatnie dostarczyć Wykonawca. g) Wykonawca odbierze odpady komunalne wytworzone przez mieszkańców podczas masowych imprez między innymi festyny, dożynki, turnieje , konkursy, Sprzątanie świata itp. h) Zakres zamówienia dotyczy wszystkich zamieszkałych nieruchomości z terenu Gminy Boniewo zabudowy jedno i wielorodzinnej ,oraz terenów szkół, obiektów sportowych( zespól boisk ORLIK ) świetlic wiejskich(Boniewo, Lubomin, Bierzyn) obiektów administracji samorządowej, innych obiektów wskazanych przez zamawiającego gdzie zostaną wytworzone odpady komunalne przez mieszkańców . i) Wykonawca zobowiązany jest do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze. j) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontrolnego ważenia samochodów przed rozpoczęciem zbiórki odpadów oraz po zakończeniu zbiórki odpadów w danym dniu odbioru odpadów, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, k). Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji. l). Wykonawca jest zobowiązany do odebrania i zagospodarowania każdej ilości odpadów, stanowiących przedmiot zamówienia.

4.Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych zmieszanych i odbieranych selektywnie a) Niesegregowane zmieszane odpady komunalne kod 20 03 01 oraz selektywnie zbierane odpady komunalne wskazane w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Boniewo zbierane będą do pojemników i opakowań lub worków ustawionych w miejscach wskazanych przez właściciela nieruchomości 1 raz w miesiącu. b) Wykonawca odbiera od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość niesegregowanych zmieszanych i selektywnych odpadów komunalnych.

 5. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia 5.1.Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji rodzajowej i ilościowej przyjmowanych odpadów w formie kart przekazywania odpadów zgodnie z zapisami ustawy z 14 grudnia 2012 roku o odpadach. Karta winna być sporządzana w trzech egzemplarzach dla: zamawiającego, przejmującego odpady przekazującego odpady. 5.2.Zamawiający dopuszcza sporządzanie zbiorczej karty przekazywania odpadów, obejmującej odpady danego rodzaju przekazywane łącznie w okresie miesiąca kalendarzowego, po zakończeniu danego miesiąca którego dotyczy. 5.3. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy z 13 września 1996r. o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków. 5.4.W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art.9q ustawy, Wykonawca będzie zobowiązany przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania.

 6.Wykonawca będzie zobowiązany również do przekładania zamawiającemu innych informacji nt. odbioru unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Wymóg ten dotyczy wyłącznie informacji w posiadaniu których będzie wykonawca a nie zamawiający..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających których mowa w art.67 ust.1 pkt 6 i 7 ustawy Prawo zamówień publicznych o wartości nie większej niż 10% wartości umowy. Przedmiotem zamówień uzupełniających są usługi z zakresu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych nie ujętych pierwotnym zmówieniem.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.53.30.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.31.00-7, 90.50.00.00-2, 90.51.40.00-3. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2014. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Oferta być zabezpieczona wadium w wysokości : 3.000 złotych słownie trzy tysiące złotych 00/100 które może być wniesione w jednej z poniższych form: w pieniądzu przelewem na konto Zamawiającego : BS Lubraniec Oddz. Boniewo 90955910300007026320000001- przed upływem terminu składania ofert tj. do 27 czerwca 2013 do godz.09:00 - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42,poz.275, z 2008r. Nr 116,poz.730 i 732 i Nr 227, poz.1505 oraz z 2010r.Nr 96, poz.620). III.2) ZALICZKI III.3)

WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy mający prawo występowania w obrocie prawnym i spełniający niżej podane warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, 2) posiadają wiedzę i doświadczenie, 3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia 4)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 5) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą : spełnia, nie spełnia Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się: 1) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych 2). Zamawiający zawiadomi równocześnie wykonawców, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne, z zastrzeżeniem art.92 ust.1 pkt3 ustawy 3)ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do rejestru działalności regulowanej, zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; posiadania uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie posiadania zezwolenia na transport odpadami wydanymi na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach lub posiadania zezwolenia na odzysk i unieszkodliwianie odpadów we wskazanym zakresie i na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie rodzajów odpadów, których zbieranie lub transport nie wymagają zezwolenia na prowadzenie działalności (Dz.U. z 2004 r. Nr 16, poz. 154 ze zm.) jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na transport odpadów.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający będzie się kierował regułą : spełnia, nie spełnia potwierdzeniem będzie potwierdzeniem spełnienia warunku będzie złożenie świadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art.22 ust.1 prawa zamówień publicznych
III.3.3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający będzie się kierował regułą : spełnia, nie spełnia potwierdzeniem będzie potwierdzeniem spełnienia warunku będzie złożenie świadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art.22 ust.1 prawa zamówień publicznych
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku o Zamawiający będzie się kierował regułą : spełnia, nie spełnia potwierdzeniem będzie potwierdzeniem spełnienia warunku będzie złożenie świadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art.22 ust.1 prawa zamówień publicznych oraz złożenie oświadczenia że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający będzie się kierował regułą : spełnia, nie spełnia potwierdzeniem będzie potwierdzeniem spełnienia warunku będzie złożenie świadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art.22 ust.1 prawa zamówień publicznych
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć: potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
 IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.3) ZMIANA UMOWY przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: 1) zmiany wysokości opłat wynikających z przepisów prawa a mających wpływ na koszty świadczenia usługi, 2) inne zmiany prawa powszechnie obowiązującego wpływające na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów, 3) zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku wprowadzenia ustawowej zmiany stawki podatku VAT, 4) wprowadzenia zmian w stosunku do opisu przedmiotu umowy w zakresie wykonania prac w sytuacji konieczności usprawnienia procesu realizacji przedmiotu umowy, 5) w przypadku zmian prawnych i organizacyjnych Wykonawcy.
Wszelkie zmiany w umowie będą dokonywane w formie aneksu na które zamawiający może wyrazić zgodę.

 IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.boniewo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Boniewo ul. Szkolna 28, 87-851 Boniewo.
 IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.06.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Boniewo, ul. szkolna 28, 87-851 Boniewo lub osobiście sekretariat Urzędu gminy Boniewo.
 IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Specyfikacja Istotnych warunków zamówienia pobierz (292kB) word


Zgodnie z art. 38 ust.2 ustawy PZP podaje treść zapytania do SIWZ  z dnia 24.06.2013r. pobierz (649kB) rar
Zgodnie z art. 38 ust.2 ustawy PZP podaje odpowiedź na  zapytania do SIWZ  z dnia 24.06.2013r. pobierz (43kB) word
Aktualny wzór umowy pobierz (79kB) word

Wynik przeprowadzonego postępowania pobierz (31kB) word

metryczka


Opublikował: Zdzisława Bywalska (19 czerwca 2013, 14:41:01)

Ostatnia zmiana: Zdzisława Bywalska (28 czerwca 2013, 12:43:01)
Zmieniono: ,

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1415