P R O T O K Ó Ł Nr 24.12 ze wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Boniewo odbytego w dniu 22 października 2012 r.


Or. 0012.24.12
P R O T O K Ó Ł  Nr 24.12
ze wspólnego posiedzenia Stałych Komisji Rady Gminy Boniewo
odbytego w dniu 22 października 2012 r.
w Urzędzie Gminy Boniewo
w godzinach od 8,00 do 10,15
 
W posiedzeniu  któremu przewodniczył Jarosław Gazda – Przewodniczący Rady Gminy wyłoniony w głosowaniu, udział wzięli członkowie komisji i goście zaproszeni według listy obecności stanowiącej załącznik do niniejszego protokołu.
Przewodniczący obrad o godzinie 8,00 otworzył posiedzenie i po powitaniu członków komisji i gości uczestniczących oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec składu Komisji wynoszącego 15 stanowi quorum, pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Następnie przewodniczący obrad przedstawił projekt porządku obrad, odczytał jego treść, zapytał czy są inne propozycje do porządku obrad, a następnie poddał głosowaniu.
Za przyjęciem przedstawionego porządku głosowało 15 radnych, który przedstawiał się następująco:
Omówienie Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Boniewo.Omówienie projektu uchwały intencyjnej w sprawie ogólnodostępności terenu placu zabaw dla dzieci w miejscowości Boniewo.Omówienie projektu uchwały w sprawie zbycia działki Nr 103/3 o pow. 0,56 ha położonej w miejscowości Osiecz Wielki.Temat gospodarki odpadami w gminie w związku z nową ustawą.Informacja o złożonych oświadczeniach majątkowych przez radnych i kierowników jednostek.Omówienie zmian do budżetu gminy na 2012 rok.Sprawy różne.Zakończenie.
 
Ad. 1. Wprowadzenia do tematu dokonała  Pani Zdzisława Bywalska – Kierownik referatu ds. promocji gminy. Pokrótce omówiła kierunki rozwoju gminy oraz planowane przedsięwzięcia. Temat planowanych przedsięwzięć został otwarty do zgłaszania przez radnych propozycji inwestycji planowanych do realizacji w kierunku dalszego rozwoju gminy.
 
Ad. 2. Pani Bywalska wyjaśniła temat projektu uchwały. Poinformowała, że będzie modernizacja placu zabaw w Boniewie z uwagi na to, że teren ten jest zaśmiecany przez ludzi i psy. By ten teren był czysty i ogólnodostępny przez mieszkańców jest propozycja jego ogrodzenia . W tym celu wymagana jest uchwała intencyjna.
 
Radny Ciesielski zaproponował ogrodzenie też sąsiadujących z placem zabaw boisk, by nie była niszczona ich nawierzchnia przez młodzież jeżdżącą na rowerach prze te boiska, a nawierzchnia jest ze sztucznej trawy.
 
Wójt Gminy wyjaśnił, że w złożonym wniosku o dofinansowanie nie zostały te boiska wpisane i teraz trudno to będzie zrobić. Poza tym są obwarowania gwarancji i na razie nie można tych boisk ogrodzić.
 
Radni zaakceptowali propozycję uporządkowania terenu placu zabaw.
 
Ad. 3. Wprowadzenia do tematu dokonał Wójt Gminy. Wyjaśnił, że działką po byłym placu buraczanym są zainteresowane osoby i stąd propozycja wystawienia jej do sprzedaży.
Pani Renata Pawłowska udzieliła dodatkowych wyjaśnień. Zapoznała z operatem szacunkowym tej działki i poinformowała, że nieruchomość zostanie wystawiona do sprzedaży w drodze przetargu.
Nikt nie wniósł uwag do przedstawionego tematu. Wyrażono zgodę na sprzedaż w/w nieruchomości.
 
Ad. 4. Przewodniczący obrad wyjaśnił temat dotyczący gospodarki odpadami w gminie.
Poinformował, że od nowego roku, a dokładnie od 1 lipca 2013 r. będzie wprowadzony nowy podatek tzw. „śmieciowy” dla mieszkańców ustalony przez radę. Odbiorca śmieci będzie przedsiębiorca wyłoniony w drodze przetargu.
 
Wójt Gminy -  temat ten jest bardzo poważny, stosowne uchwały dla naszej Gminy przygotowuje firma. Stawki wahają się w granicach od 10 zł wzwyż od osoby. W ustawie jest zapis, że gmina musi zapewnić punkty na selektywne składowanie śmieci. Proponowany jest taki punk na wysypisku w Niemojewie. Wszystkie koszty związane z selekcją i modernizacją wysypisk poniesie mieszkaniec. Wójt zaznaczył, że jeśli sami jako gmina nie wprowadzimy tego podatku uchwałą, to Wojewoda sam nam narzuci stawki.
 
Radny Ciesielski – kto zapłaci za ten punkt selektywny śmieci.
 
Wójt Gminy  odpowiedział, że za punkt zapłaci gmina, kwestia tylko ustawienia przetargu.
Teraz należy ustalić Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy oraz należy określić wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami.
Wójt wyjaśnił też temat segregacji śmieci i kosztów utrzymania PSZOK-a, które szacuje się
w granicach 100 tys. zł.
 
Radni zdecydowali temat ten rozpowszechnić wśród mieszkańców i skonsultować.
 
Ad. 5. Przewodniczący Rady Gminy –  Pan Jarosław Gazda przedstawił informację z analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych. Poinformował, że wszyscy radni złożyli oświadczenia w terminie za 2011 r. i nie stwierdził nieprawidłowości, które wymagałaby podjęcia stosownych działań. Podobna informację złożył Wójt Gminy – Pan Marek Klimkiewicz . Poinformował, iż sekretarz, skarbnik Gminy oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy i osoby wydające decyzje administracyjne w jego imieniu złożyły
w terminie oświadczenia majątkowe za rok 2010 i nie stwierdził nieprawidłowości, które wymagałyby podjęcia stosownych działań.
 
Ad. 6.  Skarbnik Gminy przedstawiła zamiany do budżetu gmina na 2012 r. Zmiany dotyczyły zwiększenia środków po stronie dochodów o środki uzyskane z kary za nienależyte wykonanie umowy „Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą etap IV”. Pozyskane środki proponuje się przeznaczyć na wynagrodzenia
i pochodne dla stażystów, oraz na pokrycie udziału własnego przy wypłacaniu stypendium socjalnego dla uczniów.
 
Wójt Gminy udzielił dodatkowych wyjaśnień. Powiedział, że od lat zatrudniani są stażyści
w gminie, którzy na ryku pracy nie mogą znaleźć pracy i zatrudniani są na 4 miesiące
W pierwszej kolejności są zatrudniani stażyści do 30 roku życia, chociaż są inne programy dla starszych pozostających długo bez pracy.
Powyższe zmiany zostały zaakceptowane przez radnych.
 
Ad. 7. Głos zabrał radny Majewski i poruszył temat pracowników publicznych. Powiedział, że zatrudnione na prace publiczne kobiety zmagają się z wycinaniem drzew i krzaków na rowach, a mężczyźni obcinają hydranty – zapytał od czego jest Pan Małasiak, co w tym czasie robi. Podobnie jest z Panem Modrzejewskim, który 15 dni w miesiącu chodzi i zbiera za wodę, a w pozostałe dni co robi ?  Temat od dłuższego czasu jest poruszany i Wójt nic
z tym nie robi.
 
Radny Kubiak powiedział, że ciągle są zatrudniane w gminie te same osoby na prace publiczne, a innych się nie przyjmuje. Przyjmowani są tacy, którzy mieli gospodarstwa rolne, sprzedali je, a teraz pracują w gminie. Rekomendował jedną osobę i nie została ona przyjęta.
 
Wójt Gminy – od nowego roku komisja bezpieczeństwa będzie zaproszona do współpracy przy wyborze osób na prace publiczne. Wszyscy radni zostaną zaproszeni do tej współpracy
i do pilnowania osób rekomendowanych. Nadmienił, że dzięki pracownikom publicznym wykonane zostały prace bez angażowania firm.
 
Radny Majewski zapytał, kiedy będzie uruchomiony wodociąg ze studni w Żurawicach?
 
Wójt Gminy wyjaśnił, że studnia w Żurawicach jest rezerwową i będzie uruchomiona
i sprawdzona przy odbiorze wodociągu. Stacja uzdatniania wody planowana jest do modernizacji w roku 2014 łącznie z budową nowych zbiorników retencyjnych. Problem wody jest zauważalny w Programie Rozwoju Województwa Kujawsko-Pomorskiego, tereny stepowieją i lepiej te awaryjną studnię z dużymi pokładami wody mieć.
 
Radny Majewski zwrócił uwagę, że na tym wodociągu nie ma hydrantu.
 
Wójt Gminy odpowiedział, że będzie. Dodatkowo wyjaśnił, że projektanci modernizacji stacji mają na uwadze też tę studnię do włączenia.
 
Radna Pietrucha zapytała czy był już odbiór drogi w Anielinie?
 
Wójt Gminy odpowiedział, że będzie odbiór, ale są jeszcze do zrobienia zjazdy podobnie i na drugiej drodze w Bierzynie.
 
Radny Kubiak zakomunikował, że nie świeci jedna lampa uliczna w Osieczu Małym i prosił
o zgłoszenie do naprawy.
 
Radny Ciesielski zapytał o Posterunek w Choceniu i wymianę rur wcześniej zamontowanych na hali sportowej.
 
Wójt Gminy wyjaśnił, że jeśli chodzi o Posterunek to jeszcze nic nie jest wiadomo, czy pozostaje czy nie, natomiast w sprawie rur odbyło się spotkanie, jest sporządzony protokół
i będzie zmiana rur. Doszło do porozumienia projektanta i inspektora nadzoru.
Wójt Gminy wyjaśnił też temat nieruchomości położonych w Boniewie (tzw. górski). Zapadło porozumienie na przedłużenie terminu obowiązujących umów dzierżaw na kolejne 3 miesiące.
 
Ad.8. Wobec wyczerpania porządku posiedzenia jego zamknięcia dokonał przewodniczący obrad .
Protokół sporządziła:                                                            Przewodniczący obrad
Grażyna Kwiatkowska
                                                                                              Jarosław Gazda
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

metryczka


Wytworzył: Grażyna Kwiatkowska (6 lutego 2013)
Opublikował: Zdzisława Bywalska (6 lutego 2013, 12:31:29)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1420